Tento Wanderer se svým krásným horizontálním motorem o objemu 194 ccm ohv běží dobře. Je to mistrovské dílo německého inženýrství. Nejstarší ze čtyř společností, které se v roce 1932 sloučily a vytvořily „Auto Union“ (dalšími jsou Audi, DKW a Horch) Wanderer byla zavedená výrobce motocyklů, když v roce 1911 postavil svůj první automobil.
„Wanderer“ byla obchodní značka firmy Winkelhofer & Jaenicke, firmy na výrobu jízdních kol, která byla založena v Chemnitzu v Sasku kolem roku 1885 a stejně jako u mnoha jejích současníků byla její první motorizovaná dvoukolka z roku 1902 pouze cyklem s posilovačem.
Do roku 1913 se řada značně rozšířila a byla na vrcholu 408ccm V-twin. Tato raná dvojčata Wanderer, charakteristická svými klínovitými palivovými nádržemi, měla na svou dobu pokročilou specifikaci a mohla se pochlubit vidlicemi se spodním ramenem, odpruženými rámy, dvourychlostními náboji, automatickým mazáním a vnitřní rozšiřující se zadní bubnovou brzdou. Po Velké válce byl do sortimentu přidán čtyřtaktní lehký 194ccm.
Toto se honosilo horními ventily a jednotnou konstrukcí horizontálního motoru/převodovky a Wanderer pokračoval ve výstavbě řady pokročilých designů až do konce 20. let, kdy výroba motocyklů skončila, ačkoli během 30. let se vyráběla řada ultralehkých modelů.