Koncepce technologie pneumatik s integrovaným sněhovým řetězem

Společnosti Hyundai Motor Company a Kia Corporation dnes představily novou technologii pneumatik integrovaných do sněhových řetězů, která usnadňuje jízdu v zimních podmínkách v bezpečí. Technologie pneumatik integrovaných do sněhových řetězů využívá moduly ze slitiny s tvarovou pamětí, které jsou skryté uvnitř kola a pneumatiky. Tyto moduly vyčnívají, aby fungovaly jako „sněhový řetěz“, když je přijat elektrický signál.

Na rozdíl od tradičních sněhových řetězů, které se složitě instalují a sundávají, tato technologie automaticky spustí sněhové řetězy ze slitiny s tvarovou pamětí stisknutím tlačítka, což pomáhá zlepšit bezpečnost ve sněhových podmínkách. Technologie pneumatik integrovaných do sněhových řetězů se skládá z kola a pneumatiky sestava, která má radiální drážky v pravidelných intervalech, jako je pizza, s moduly vyrobenými ze slitiny s tvarovou pamětí vloženými do těchto kanálů.

Tato technologie využívá schopnosti slitiny s tvarovou pamětí vrátit se do původního tvaru při použití elektrického proudu. Při běžné jízdě je slitina s tvarovou pamětí umístěná uvnitř kola stlačena do tvaru písmene „L“ a nedotýká se povrchu vozovky.

Když řidič aktivuje funkci, je aplikován elektrický proud, který způsobí, že slitina s tvarovou pamětí se vrátí do svého původního profilu; materiál tvoří tvar „J“, vytlačuje modul z pneumatiky, aby se dostal do kontaktu s povrchem, čímž zlepšuje přilnavost, stabilitu a bezpečnost na zasněžených silnicích.

Pokud je povrch pneumatiky v normálním jízdním režimu kvůli silnému opotřebení pneumatiky opotřebován až do výšky modulu, řidiči mohou snadno rozpoznat tuto degradaci, aby nezmeškali cyklus výměny pneumatiky. Technologie je patentována v obou Jižní Koreji. a americké Hyundai Motor a Kia plánují zvážit hromadnou výrobu pneumatik po dalším technologickém vývoji, testech odolnosti a výkonu a revizích předpisů.