Bertone X1/9 Grand Finale bylo poslední hurá pro dvoumístný sportovní vůz navržený Bertonem a vyrobený Fiatem. Vůz se stal prvním cenově dostupným sportovním vozem s motorem uprostřed a v době uvedení na trh novináři ve velkých motoristických časopisech poznamenali, že vůz byl nejen neuvěřitelně stylový, což bychom od italského sportovního vozu očekávali, ale také se s ním nečekaně dobře manipulovalo. .
Vůz se původně prodával jako Fiat X1/9 od roku 1974 do roku 1981 a byl vybaven jedním motorem s horní vačkou o objemu 1290 ccm a čtyřstupňovou převodovkou. Vůz prošel během své životnosti několika vylepšeními a v roce 1978 byl vybaven motorem o objemu 1989 ccm a pětistupňovou převodovkou a měl nezávislé zavěšení čtyř kol a vzpěry Macpherson.
Ale výměna motoru a úpravy amerických předpisů nebyly všechno, co se změnilo a v roce 1982 se na posledních 6 let výroby vůz prodával jako Bertone X1/9, přičemž tento vůz byl Grand Finale, nebo v jednodušších dobách finální hurá a speciální vydání. Za celou dobu životnosti vozu se jich vyrobilo 160 000 a dnes jsou to vzácné zvíře, zvláště ve Velké Británii, kde byly vždy importovány, protože byly vyrobeny v Itálii.
Auto zrychlí na 100 mil/h, dosáhne rychlosti kolem 99 mil/h a zrychlí na 60 za 12,7 sekundy. Ne úžasné, ale dostatečně úctyhodné na cenově dostupné sportovní auto, zejména v prvních dnech výroby. X1/9 má tolik historie, takže toto je stručný přehled a na rozdíl od mnoha mých testovacích vozů je toto vozidlo, které můžete sami řídit a zažít na vlastní kůži. Nyní vám představuji grahama ze skvělých řidičských dnů, abych vám řekl více.