V roce 1910 Gustav Otto (syn vynálezce benzínových motorů) založil Otto-Flugzeugwerke (Gustav Otto Aircraft Machine Works) se sídlem v Mnichově v Německu. V roce 1918 Otto otevřel novou továrnu v Mnichově a v roce 1920 začal vyrábět motorizovaná kola, užitkovou tříkolku poháněnou 119ccm hilfsmotorem namontovaným nad předním kolem, které dostalo obchodní název „Flottweg“, protože německá slova „flott“ znamenají „ quick“ a „weg“ znamená „pryč“.
Další modely měly motory 183 a 246 ccm ohv vlastní konstrukce a v letech 1928 až 1931 zařazovaly do sestavy motory JAP 198 ccm a 346 ccm.
Výroba se zastavila v době hospodářské krize. V roce 1932 získal práva na jméno Dr. Georg Bruckmayer a založil Flottweg Motoren-Werke, vyrábějící motocykly a letecké komponenty (případně včetně motorů).
V roce 1935 se vyráběly stroje s vlastními motory o objemu 198 ccm až do převzetí společnosti blízkým BMW v roce 1937. Toto německé jednoválcové kolo o objemu 200 ccm je starší renovace a jezdí dobře.